כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    תזונה ודיאטה    הפרעות אכילה    ילד של ממתקים
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
דיאטה
רז-קל טבעי שזה קל
דיאטה און ליין
קישורים רלוונטיים לתחום
דיאטנית | ייעוץ תזונתי | תוספי מזון | דיאטה | מחשבון BMI | מחשבון BMR | לימודי מדעי התזונה | תזונאים / דיאטנים | תזונאית | ניקוי רעלים | דיאטנית בתל אביב

ילד של ממתקים

מאת: מערכת מנטול
Share:
כל הורה מכיר את השלב המפתה כל כך שמגיע לרוב אחר בכיות ממושכות מפי הילדים
הידיעה כי ישנו דבר אחד, רק דבר אחד שיגרום להרגעת הרוחות, שייבש את נחילי הדמעות או ישתיק ולו לשעה קלה את הטרוניות: ממתקים.

בעיתות משבר שכאלו, קשה מאוד לעמוד בפיתוי ולמנוע מהילדים את הסוכרייה, החטיף, או פרוסת העוגה המיוחלים. למעשה, אין כל רע באכילת ממתקים כל עוד היא מבוקרת, ואינה מהווה תחליף לתפריט מאוזן המכיל את אבות המזון. אבות המזון הם שומנים, חלבונים, פחממות, ויטמינים ומינרלים. יסודות אלו מצויים בכל סוגי המזון החל מירקות ופירות ועד לבשר ודגנים.

ממתקים, מכילים לרוב ריכוזי פחממות גבוהים מאד, ואכילת יתר שלהם עשויה לגרום להצטברות סוכרים עודפים בגוף, והפיכתם לשומן. הרגלי אכילה לקויים וחוסר איזון בין אבות המזון הכלולים בתפריט היומי הם הגורם השכיח ביותר להשמנת יתר בקרב ילדים ומבוגרים גם יחד.
דיאטה, ממתקים, מתוקים
אם כן, מה הם אותם הרגלי אכילה נכונים?
בניגוד למבוגרים, נעדרים הילדים משמעת עצמית וכוח רצון, ובנוסף הם נעדרים את הידע והתובנות לגבי אבות המזון והסכנה הבריאותית שבהשמנה. הרגלי אכילה נכונים, כאלה המשלבים את כל אבות המזון בצורה נכונה ומאוזנת, ניתן וחשוב להקנות לילדים מגיל צעיר.

אם כן, מה הם אותם הרגלי אכילה נכונים? השלב הראשון - להפסיק לעשן! זלילה בלתי פוסקת בין הארוחות מרגילה את הגוף לאכילת מזון מרובה יותר מכפי הצורך. והרגלים, במקרה זה, הם מילת המפתח. זלילה של ממתקים בין הארוחות רק מגבירה את תחושת הרעב, בניגוד לפרוסת לחם מלא או ירקות חיים היוצרים תחושת שובע לזמן ממושך.
חלוקה לארוחות גדולות ובזמנים קבועים יצרו אצל הילדים הרגלי צריכת מזון מבוקרים. ניתן לשלב ממתקים כחלק קבוע ומכמות מהתפריט היומי אין כל רע בקוביית שוקולד לאחר הארוחה או חטיף בריאות בין לבין, אך מומלץ למשטר את צריכת הממתקים על מנת שלא יהיו זמינים לילדים ברגעי שעמום.

הארוחה עצמה צריכה לכלול את כל אבות המזון, ועל מנת לבנות תפריט מזין ונכון, לכם ולילדכם גם יחד, מומלץ להיעזר בדיאטניות הנמצאות בקופת החולים שלכם.
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים