כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    כושר גופני    צעד צעד - הולכים בגדול
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
הסרת שיער בלייזר
הידרותרפיה
קישורים רלוונטיים לתחום
חדר כושר | אירובי | פילאטיס | מאמני כושר | עיצוב הגוף | ספינינג | מחשבון דופק מטרה

צעד צעד - הולכים בגדול

מאת: רחלי סלמן מערכת מנטול
Share:
כולנו בקיאים כבר ברזי הדיאטות, אך יש תחושה של חוסר בידע אודות כושר גופני שמיועד לירידה במשקל.
המאבק במשקל העודף קשה והנחישות שבהחלטה לא להיות שמן היא רק צעד אחד. אותה נחישות שעולה כשצופים בתוכנית "יורדים בגדול", בייחוד כשאחת המתמודדות כובשת את הגבעה בהליכה מאומצת. ידוע כי ירידה במשקל כוללת דיאטה ופעילות גופנית. כולנו בקיאים כבר ברזי הדיאטות, אך יש תחושה של חוסר בידע אודות כושר גופני שמיועד לירידה במשקל.

הצורך לחזור לכושר גופני לא פשוט מלכתחילה והתפיסה של אנשים כושר גופני אינה נאמנה למציאות. כושר גופני אינו להגיע מיד לריצת מרתון וזכייה בגביע, אך אם תאמינו זו יכולה להיות מטרה בהמשך הדרך. ירידה בטוחה היא כזו שלא תגרור חזרה למשקל העודף ועל כן, צריכה להיות איטית והדרגתית.
מכון כושר, כושר גופני, דיאטה
איך עושים את זה?
הזמן הוא מרכיב קריטי בהתמדה. אנשי מקצוע ממליצים על מינימום ומקסימום פעילות, בהתאם לסוג הפעילות ועוצמת המאמץ אותו היא גוררת. חשוב לא פחות הוא שזמני הפעילות יהיו תואמים לאורח החיים כדי שתתרחש התמדה. אין הבדל של ממש בין פעילות של 45 דקות פעם ביום, או 15 דקות שלוש פעמים ביום. מחקרים מראים שבכדי שאדם לא יתרץ לעצמו וימנע מפעילות גופנית מוטב שיתאמן בבוקר או לפני שהוא חוזר הביתה כשגופו במצב פעיל ולא לאחר מנוחה ואוכל.

אורח חיים פעלתני חשוב בתהליך החזרה לכושר גופני וכולל לדוגמא שימוש במדרגות, סיבוב בקניון, ניקיון הבית, גננות, הליכה רגלית לעבודה, חופשה פעלתנית.

אנשי מקצוע ממליצים על שלושה סוגים של ספורט על מנת לרדת במשקל. פעילות אירובית המסייעת בשריפת קלוריות. בניית מסת שרירים המסייעת לשריפת קלוריות טובה ולשמירה על רמה אופטימאלית של התפקוד המטבולי. כמו כן, שיטות אימון הכוללות מתיחות (יוגה, פילאטיס) מסייעות לחוסר גמישות קיצוני שעלול להגביל את התנועה.
מכון כושר, כושר גופני, דיאטה
חשוב לדאוג להנאה מהפעילות הגופנית. אם בצורת פרטנר לספורט, בחירת פעילות אהובה, יצירת גיוון בפעילות ובמיקום שלה, ואם ביצירת תמריצים לעצמכם בכל פעם שהשגתם מטרה.

הפעילות צריכה להיות מתאימה לכם ולכן המיקום הוא היבט חשוב. יש שמעדיפים באופן מובהק פעילות בביתם ויש שמעדיפים מחוצה לו. כושר במתחם הבית הופך את הפעילות לזמינה יותר. ניתן לרכוש מכשירי כושר כגון הליכון, סטפר, משקולות, חבל קפיצה. ניתן להיעזר בקלטות כושר או להזמין מאמן כושר אישי לביתכם.  כושר גופני מחוץ לבית מרענן ומפגיש אותנו עם נופים ואנשים השונים משגרת יומנו. פעילות מחוץ לבית יכולה להיות ריקוד, אופניים, משחקי כדור, הליכה, שחייה או אירובי במים.

בבית או מחוצה לו פעילות מומלצת היא ההליכה. הליכה מסייעת בבניית כוח בשרירי הלב ושרירי הגוף האחרים, ומכך בירידה במשקל. היא מגבירה חילוף חומרים, מאיצה את תהליך העיכול, זרימת הדם ותהליכי הנשימה. המאמץ שבהליכה לא מכביד על השרירים והמפרקים ולכן יותר קל להתמיד בו. הליכה של שעה במאמץ יכולה לשרוף כ400 קלוריות. שריפת קלוריות בקצב שכזה תורמת לירידה עקבית ומתונה ומכך על שמירה על המשקל לאורך זמן.
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים