כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    גוף ונפש    מגיע לי לקנות פיצוי
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
הידרותרפיה
רפואה סינית עתיקה
מומחית לרפואה סינית
קישורים רלוונטיים לתחום
רפואה סינית | טיפולי ספא | צימרים | פסיכולוגים | תקשור | רפואה אלטרנטיבית | רפואה משלימה | דיקור סיני | שיאצו | רייקי | ביורגונומי | פרחי באך | הילינג | פנג שואי | נטורופתיה | הומאופתיה | פסיכיאטרים | רפלקסולוגיה | coaching (אימון אישי) | קורס דמיון מודרך | צמחי מרפא | דיקור יפני | יוגה | לימודי רפואה משלימה | NLP | דמיון מודרך | דימיון מודרך | דיקור סיני לילדים | פסיכותרפיה

מגיע לי לקנות פיצוי

מאת: רחלי סלמן מערכת מנטול
Share:
בעלי עסקים אוהבים אותי ואת שכמותי. לעומתם, פסיכולוגים מכנים אותי צרכנית אימפולסיבית.
אתמול אחרי העבודה נכנסתי לסופר בכוונה מלאה לקנות לחם וחלב. הגעתי לקופה ונדהמתי לגלות שקניתי בסכום של 220 ₪. עבורי זהו לא סכום גבוה במיוחד, אבל בהשוואה לצורך שלי לרכוש בסכום של 20 ₪ הגזמתי לכל הדעות. ניסיתי לשחזר מה קרה בדרך שהגדיל את הקנייה שלי פי עשר ויותר...

בעלי עסקים אוהבים אותי ואת שכמותי. לעומתם, פסיכולוגים מכנים אותי צרכנית אימפולסיבית. הם מפרידים ביני לבין אלו שחוויה כזו מתרחשת בחייהם באופן קבוע. מקרים קיצונים מבחינת תדירות וכמויות נחשבים ברפואה כמחלה של התמכרות כפייתית ופוגעת. החוקרים מגדירים צרכן חכם ככזה שרוכש קנייה פונקציונאלית. קנייה פונקציונאלית משמעותה - לקנות רק את מה שצריך, בהתאם לצרכים הבסיסיים שלנו. למה אנו רוכשים מעבר לצרכים הבסיסיים שלנו? למשל... רכישת תמונה גנובה, או חמישה עשר מבשמיי אסלה.
פסיכולוגים, בעיה פסיכולוגית
זול לקנות בזול?
מחקרים מראים שמוצרים זולים יותר נרכשים יותר בקנייה אימפולסיבית, בייחוד מבצעים. לעומת זאת, מוצרים יקרים נרכשים לאחר מחקר שוק. הסיבה היא שרכישה זולה דורשת מערכת שיקולים קטנה יותר מאשר רכישות גדולות כמו מכונית. נשים רוכשות יותר מוצרים זולים ועל כן מועדות יותר לקנייה אימפולסיבית.

עבורי זו עסקה טובה - אתם תורידו מחירים ואני אדאג לרכוש!

ההחלטה על רכישה וביצועה נמצאים במקום ללא חשיבה על התוצאות. הרכישה עונה על רגשות של הערכה, כבוד ומימוש עצמי. בזמן רכישה אנו מפעילים את מנגנון ההתקה לפיו קנייה מפצה ומעבירה את מילוי הצורך שלנו בהערכה להערכה של "בגד יפה". כמו כן, בקניית מוצרים חדשים קיים סיפוק עבור הצורך לגוון ותחושת שחרור.
בתהליך הרכישה מובילה תחושת הרכושנות. אחדים ירגישו הישג כשיהיה בבעלותם מוצר יקר שמשויך לסטאטוס חברתי מסוים, אחרים יחושו הישג אם הצליחו להשיג דבר מה "בזול", צרכנים אלו מרגישים כסוחרים ממולחים. עובדה מפתיעה שעולה ממחקרים היא שבשעת משבר כלכלי אנשים לא קונים מה שהם לא צריכים. הצפי הוא שבתקופה כזו צרכנות הראווה תרד.

מאחוריי האווירה שיוצרים בקניונים, בשוק, או במרכול עומדת תורה שלמה גם בסידור צורת התצוגה. עיצוב המוצר והתצוגה באים לגרום לנו לרכוש אימפולסיבית. לא בכדי הפרסום פונה לרגשות ואנו קונים ומרגישים יותר טוב. רק שלאחר רכישה רגשית אנו מתמלאים תחושה של ריקנות ועולה צורך לרכוש שוב.

במחשבה שנייה: עבורי עסקה טובה היא- אתם תורידו מחירים ואני אדאג לרכוש רק את מה שאני צריכה!
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים