יום שישי, 21 בספטמבר 2018

שימו לב - דיאטת השמנה

מאת: מערכת מנטול
מאפייני תת המשקל דומים למאפייני עודף המשקל בחוסר השליטה בתזונה בריאה ומאוזנת, העצות שונות.
דיאטת השמנה, לרוב, מייחסים את המונח "דיאטה" למשטר תזונה קפדני, אשר מטרתו להביא לירידה במשקל. ואכן, לא פלא שכך נתפס הדבר, כאשר השמנת-יתר מוגדרת כמחלה המובילה של המאה ה-21, וכגורם משמעותי המשפיע לרעה על הבריאות ומקושר למגוון רחב של מחלות. התופעה ההפוכה של תת-משקל, מוכרת פחות וזוכה לתשומת לב מועטה בקרב הציבור הרחב, אולם עבור הסובלים ממנה, מדובר בהתמודדות לא פחות קשה ולעתים אף מורכבת יותר, עקב חוסר הסימפטיה וההבנה של הסביבה, הרואה בדיאטת השמנה עניין פשוט, שלא לומר טבעי. דיאטנית מודעות היטב לבעיה זו, ומטפלות בסובלים מתת-משקל, על-ידי התאמת משטר תזונתי המכוון לעליה במסת הגוף. עליה זו נוצרת באמצעות עודף קלורי בין המזון שנכנס לגוף ובין הקלוריות שנצרכות בפעילות היומיומית.

ישנם גורמים רבים לתת-משקל, וביניהם ניתן למנות מחלות שונות וטיפולים רפואיים שונים, המביאים לירידה בתיאבון ולאובדן משקל, כגון טיפולי כימותרפיה. בנוסף, עלולה להיווצר בעיית תת-משקל אצל אנשים בריאים, בעקבות בעיות פסיכולוגיות שונות כגון דיכאון או מתח נפשי רב. נוסף על אלה, ישנם אנשים בעלי נטייה גנטית לתת-משקל וכן אנשים בעלי קצב חילוף חומרים גבוה מהממוצע. הן הזקוקים לדיאטת הרזיה והן הזקוקים לדיאטת השמנה, דומים בחוסר השליטה שלהם על סוגי המזון שהם מכניסים לפיהם, כמותו והרכבו. תזונה טובה ומאוזנת, היא מרכיב הכרחי לבריאות טובה, ולכן הסובלים מתת-משקל צפויים למגוון רחב של בעיות בריאותיות, החל מבעיות פוריות וכלה בקשיי החלמה ממחלות שונות.
דיאטה, דיאטת השמנה
טיפים לעלייה במשקל
ליווי צמוד של דיאטניות, יכול לסייע רבות עבור הסובלים מבעיות תת-משקל, אשר נואשו מדיאטות ההשמנה העצמאיות השונות. עבור מי מכם המעדיפים, למרות הכול, ללכת בדרך עצמאית, ריכזנו מספר עצות לדיאטת השמנה נכונה, ממספר דיאטניות הבקיאות בנושא:
  • 1. הקפדה על אכילת שלוש ארוחות ביום לפחות, בנוסף על חטיפים בין הארוחות. דיאטניות מדגישות, כי הסובלים מתת - תזונה נוטים לדלג על ארוחות לעתים קרובות, ולכן חשוב תחילה, להקפיד על אכילה מספקת ולוודא כי בבית או במקום העבודה יהיה תמיד מזון מוכן, שאכילתו אינה מצריכה הכנה ארוכה.
  • 2. אכילה בכל מצב בו מתעורר רעב ולו הקל ביותר, גם אם מדובר בשעות שאינן אידיאליות לאכילה, כמו שעות הלילה.
  • 3. העדפת מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה, ובעיקר מזונות המכילים כמות קלוריות גבוהה, בנפח קטן יחסית. דיאטניות רבות ממליצות על שילוב רטבים וממרחים עשירים בקלוריות, כמו מיונז או חמאה, החלפת יוגורטים בקצפות וכדומה. עם זאת, דיאטניות אחרות מסתייגות מהמלצות אלו, ומדגישות את הצורך באכילת מזונות שהם בעלי ערך קלורי גבוה מצד אחד ואחוזי שומן שאינם גבוהים מדי מהצד השני.
  • 4. פעילות גופנית אנאירובית, כגון - הרמת משקולות או אימוני כוח אחרים, אשר להבדיל מפעילות אירובית, שורפים פחות שומן ותורמים לבניית מסת שריר גבוהה.
  • 5. ישנן אבקות ומשקאות שונים, המיועדים לסיוע בדיאטת השמנה. עם זאת, מומלץ לצרוך אותם במידה ובפיקוח של דיאטניות, על-מנת שלא להביא לחוסר איזון ולפגיעה בתפקוד מערכת העיכול.


    אם ניסיונותיכם החוזרים ונשנים לעלייה במשקל, הסתיימו עד כה במפח נפש, הפיתרון טמון בפניה לדיאטת השמנה מאוזנת ובטוחה בליווי דיאטניות. דיאטניות המתמחות בדיאטות השמנה, יסייעו בידכם להרכיב דיאטה מאוזנת, עשירה בחלבונים ומוגבלת בשומנים, לצד פעילות גופנית אנאירובית קבועה, המתאימה ביותר להעלאת מסת השריר לטווח הארוך. זהו תהליך ארוך וקשה, לעתים אף קשה יותר מדיאטת הרזיה, והוא מצריך הקפדה יתירה ותזמון נכון של הארוחות והפעילות הגופנית לאורך זמן, על-מנת להשיג תוצאות משמעותיות.
מנטול הינו הפורטל לאיכות חיים הגדול והמוביל בישראל, אשר מחולק ל-8 ערוצים עיקריים: אסתטיקה, ניתוחים פלסטיים, הריון ולידה, כושר גופני, בריאות, תזונה ודיאטה, סקסולוגיה וגוף ונפש. אינדקס האתר כולל מידע מקיף ועדכני אודות בתי עסק ומגוון רחב של קטגוריות, ותחומים התורמים לשיפור איכות החיים שלנו.
מנטול מציע רצפי מאמרים, מאמרים, בתחומי איכות החיים אשר נכתבו בעזרתם האדיבה של טובי המומחים. תמצאו סקרים ופורומים שונים המנוהלים ע"י מומחים.
בנוסף, קיימים מספר שיתופי פעולה עם אתרים שונים ביניהם אתר דרושים, אתר לימודים ועוד, וכן המלצות על אתרים שונים.
אנו מזמינים אתכם להוות חלק בלתי נפרד מאיכות החיים החשובה כל כך עבורינו, לקבל מידע וייעוץ בחינם ממיטב המומחים אשר יתרמו לשיפור איכות חייכם. / תזונה ודיאטה / שימו לב - דיאטת השמנה. !