כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    תזונה ודיאטה    דם חם לשניצל
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
דיאטה
רז-קל טבעי שזה קל
דיאטה און ליין
קישורים רלוונטיים לתחום
דיאטנית | ייעוץ תזונתי | תוספי מזון | דיאטה | מחשבון BMI | מחשבון BMR | לימודי מדעי התזונה | תזונאים / דיאטנים | תזונאית | ניקוי רעלים | דיאטנית בתל אביב

דם חם לשניצל

מאת: רחלי סלמן מערכת מנטול
Share:
הידעת? סוג הדם יכול להצביע גם על אורח חיים ותזונה מועדפת ומומלצת.
דבורי גתי-יוסף נטורופתית בכירה, מרצה בקמפוס ברושים ומטפלת בתזונה לפי סוג דם מציגה בפנינו היכרות עם עולם התזונה דרך סוג הדם. תיאוריה טיפולית זו שמה דגש על השוני בין האנשים והתאמת התזונה אליהם על בסיס שוני בסוג הדם. השיטה טוענת שסוג הדם שלנו מכוון אותנו לתזונה מסוימת, וסגנון חיים מסוים, שהם האופטימאליים עבורנו.

תומכי השיטה טוענים שזו מאפשרת ליישם את עקרונות הנטורופתיה, ליצור התאמה אישית ולנבא השפעות. ההסבר המדעי קושר בין הימצאותו של הגן הקובע את סוג הדם (מספר 9) בכרומוזום הקובע תכונות נוספות. תכונה ביולוגית שנקראת גוש גנים ("אחיזה גנטית") יוצרת קשר בין שלל תכונות אלו לסוג הדם. עקב כך, סוברים תומכי התיאוריה כי סוג הדם יכול להצביע גם על אורח חיים ותזונה מומלצים.
סוגי דם
מה סוג הדם שלך?
בסקר שערכה גב' דבורי גת יוסף נמצא שיפור במצבם של 90% מהמשתתפים לאחר שניסו שיטה זו. לאחר בדיקות נצפתה ירידה ברמות סוכר, ירידה בכולסטרול ושומני דם, ספירת דם טובה יותר, שיפור בתפקודי כבד ועוד. בנוסף דיווחו הנבדקים על עליה ברמת האנרגיה, שיפור בעיכול, התחזקות מערכת החיסון, הפחתת אלרגיות, הפחתת כאבים, ירידה במשקל ושיפור בהרגשה הנפשית. להלן, המלצותיה לתזונה ואורח חיים לפי סוג דם:

סוג דם: O
המזונות המזיקים ביותר: חיטה, תירס, שעועית אדומה, בוטנים, תפוחי אדמה

המזונות המועילים ביותר: כבד, בשר רזה ואיכותי, דגי מים עמוקים, אצות, ירקות עלים ירוקים, ברוקולי, שזיפים, תאנים.

פעילות גופנית מומלצת: פעילות אירובית נמרצת, פעילות סיבולת (חדר כושר).

הרגל חשוב לבריאות הגוף: להימנע מקפה ועישון, במיוחד בעיתות לחץ- רמות האדרנלין שלכם גבוהות בלאו הכי. להיזהר מתזונה עתירת פחמימות- זה מתכון בטוח להשמנה אצלכם.

הרגל חשוב לבריאות הנפש: כשמרגישים שהכעס עולה, לשתות כוס מים ולצאת לצעידה קצרה בחוץ.

נטייה לבעיות בריאותיות: כיבי קיבה, מחלות מעיים דלקתיות, תת- פעילות בלוטת התריס, קדחת השחת, דלקות חניכיים, דם דליל, ניוון מפרקים, דיכאון, מאניה- דפרסיה, סכיזופרניה.

סוג דם: A
המזונות המזיקים ביותר: שעועית אדומה, שעועית לימה, תפוחי אדמה, כרוב, חצילים, בננות (לרוב), עגבניות, בשר אדום.

המזונות המועילים ביותר: סויה, עדשים, שעועית אזוקי, כוסמת, ירקות כתומים וירוקים, בצל, זרעי פשתן, שמן זית, בוטנים, גרעינים, גרגרי יער, אשכולית, אננס, לימון, תה ירוק.

פעילות גופנית מומלצת: יוגה, פעילות אירובית מתונה.

הרגל חשוב לבריאות הגוף: לאכול ארוחת בוקר טובה עם חלבונים, ארוחות קטנות לאורך היום, ולהימנע מאכילת לילה- העיכול שלכם לא אופטימאלי ובמיוחד לא בשעות הערב.

הרגל חשוב לבריאות הנפש: להקדיש זמן לנשימה ותרגילי הרפיה- רמות המתח הבסיסי שלכם גבוהות.

נטייה לבעיות בריאותיות: בעיות כבד, קנדידה, אוסטיאופורוזיס, השמנה, כולסטרול, מחלות לב, סרטן, סוכרת, הפרעה אובססיבית- קומפולסיבית.
סוגי דם
סוג דם:B
המזונות המזיקים ביותר: עוף, תירס, כוסמת, עדשים, בוטנים, שומשום וטחינה, עגבניות.

המזונות המועילים ביותר: מוצרי חלב, ביצים, כבש, דגים, שיבולת שועל, אורז, בצל, ירקות עלים ירוקים, כרוב, סלק, ברוקולי, גזר, זנגוויל, אננס, אבטיח, שזיף, חמוציות, לציטין.

פעילות גופנית מומלצת: אומנויות לחימה, טניס, גולף, טיולי אופניים, טיולים רגליים.

הרגל חשוב לבריאות הגוף: להקפיד לאכול רק מזון טרי, או שהוכן בתנאי היגיינה טובה- אתם חשופים במיוחד לזיהומים.

הרגל חשוב לבריאות הנפש: לעסוק כל יום לפחות 20 דקות בפעילות יצירתית. להשתמש במדיטציה ובהדמיה לצורך הרפיה, פתרון בעיות  והשגת מטרות.

נטייה לבעיות בריאותיות: זיהומים ויראליים, תסמונת העייפות הכרונית, לחץ דם גבוה או נמוך קיצוני, היפוגליקמיה, סינוסיטיס, זיהומים בדרכי השתן, מחלות אוטואימוניות.

סוג דם: AB
המזונות המזיקים ביותר: עוף, תירס, כוסמת, שעועית לימה, שעועית אדומה.

המזונות המועילים ביותר: סויה, דגים ופירות ים, עדשים ירוקות, שעועית מנומרת, זרעי פשתן, אגוזי מלך, אמרנת, שיבולת שועל, אננס, דובדבנים, גרגרי יער, מרבית הירקות, בצל.

פעילות גופנית מומלצת: יוגה, פעילות אירובית אינטנסיבית.

הרגל חשוב לבריאות הגוף: להימנע מקפאין ואלכוהול- מערכת העצבים שלכם רגישה ואתם מתמכרים יחסית בקלות. להשתדל להפריד פחמימות וחלבונים לארוחות שונות.

הרגל חשוב לבריאות הנפש: לשתף אחרים ברגשות , ולמצוא את הדרך לבטא רגשות. הפנמת רגשות כמו כעס ועוינות מזיקה לכם במיוחד.

נטייה לבעיות בריאותיות: יתר לחץ דם, אבני מרה, אוסטאופורוזיס, מחלות לב, כולסטרול, טפילי מעיים, סרטן, צליאק, דיכאון, מאניה- דפרסיה, סכיזופרניה, התמכרויות.
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים