כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    כושר גופני    להתאמן בבית ולהישאר בחיים – אימון כושר ביתי
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
הסרת שיער בלייזר
הידרותרפיה
קישורים רלוונטיים לתחום
חדר כושר | אירובי | פילאטיס | מאמני כושר | עיצוב הגוף | ספינינג | מחשבון דופק מטרה

להתאמן בבית ולהישאר בחיים – אימון כושר ביתי

מאת: נטע לי ססובר, מערכת מנטול
Share:
לפני שפרחו חדרי הכושר בכל קרן רחוב היינו קונים קלטות ומתאמנים בבית. אך כיום, כשאנחנו מוצפים בחוגי ספורט שיקבלו אותנו בברכה, אנחנו מתלבטים האם להירשם?
האמת היא, שאין צורך לשלם מחירים גבוהים. עם רצון וראש פתוח - אימון כושר ביתי יכול להיות הפתרון האולטימטיבי. בטווח הארוך הוא החסכוני ביותר, ומעבר לכך אין צורך להתאים את עצמכם למערכת השעות של המכון. אין צורך להוציא את טויוטה מהחניה או לטרוח לצאת מהבית בערב כדי לשרוף קצת קלוריות. גם אף אחד לא מתחרה בכם ולא תאלצו לבזבז זמן המתנה למכשירים. אימון בבית מבטיח לכם שאתם תהיו אלה שיקבעו את מידת האוורור, החום או הקור, המוזיקה, משך הזמן והעוצמה של האימון. אימון ביתי יכול להיות אפקטיבי, יעיל, חוסך בזמן, מהנה וממצה.

האם ניסיתם אימון כושר ביתי?
יוגה, פילאטיס, אירובי, עיצוב דינאמי ועוד - את כל אלה תוכלו לבצע גם בביתכם. העזרים שתזדקקו להם הם יחסית פשוטים - נעליים מתאימות, מזרן, ואם במקום בקבוקי מים מלאים (או אפילו ההתנגדות הטבעית של הגוף) אתם מתעקשים על משקולות - יהי כן. תוכלו להוסיף עזרים נוספים, כמו: כדור פילאטיס, רצועת גומי לצורך יצירת כוח התנגדות ועוד. מכשיר טלוויזיה שבו תוכלו לשם קלטת ולתרגל עם הנחייה עשוי להועיל מאוד. הטלויזיה יכולה לשמש, ממש כמו בגני אירועים בזמן הריקודים, כוח מדרבן בפני עצמו. מוזיקה קצבית ותנועה מתמדת על המסך מעודדים הנעה. לא סתם משתמשים בהם גם בחדרי הכושר.

אני מנסה להתחיל ולא יודע מהיכן
לפני הכל, צריך לדעת שמצב של כאב הוא לא טוב לגוף. בדיוק כפי שאתם מנסים להימנע ולהעלים כאבי ראש - כך צריך להתייחס לכאבים כתוצאה מאימון. היו זהירים והתחילו לחזור לתלם הכושר או הגמישות בהדרגה. בדקו את יכולות הגוף שלכם, אך לעולם אל תמתחו אותן מעבר למה שאתם מרגישים שאתם יכולים.
הגדירו לעצמכם מה יעשה לכם את האימון מהנה, יעיל ונעים. האם זו מוזיקה קצבית? אוויר צח? אווירת השחר העולה השכם בבוקר? אם תעלו על הדברים האלה מראש, תוכלו להתכונן לתוכנית החדשה שלכם טוב יותר והסיכויים שתעמדו בה וגם תתמידו יגדלו.

להתחיל בקטנה
הליכה היא דרך בטוחה להתחיל להתעמל. כדאי להימנע מהצהרות בנוסח: "היום אני אלך לפחות שעה!" ומצד שני לא כדאי גם שתצאו לטייל. משמעות הכושר (האירובי) היא העלאת הדופק דרך מאמץ וחימום הגוף. שימו לכם יעדים קלים להשגה, כגון: הליכה של 20 דק' במשך שלושה ימים בשבוע הראשון ובשבוע השני הוסיפו עוד 10 דקות. מטרות קטנות הן ברות השגה.
כושר בבית
אל תשתעממו
תמיד נחמד שמישהו ממציא עבורכם תרגילים, אך אין צורך להירתע מיצירת סדרת תרגילים בעצמכם. שנו כיוון, מדי פעם, במסלול ההליכה, היזכרו בתרגילים שאהבתם בעבר וחיזרו אליהם, בידקו סרטוני כושר ביו טיוב ואמצו לכם את התרגילים המעניקים לכם תחושה טובה בגוף. בכלל טוב תעשו אם תתעדכנו באתרי אינטרנט שעוסקים בכושר כדי לקבל קריאת כיוון לפועלכם. לימדו קצת על מבנה גופכם ושלבו תרגילים אשר עובדים על המקומות שאתם רוצים לעצב.

עליית מדרגה
עברתם את המחסום הראשוני ואתם רוצים להגדיל ולעבוד פעילות אנ-אירובית. חשוב לזכור לחמם את המפרקים לפני כל אימון כוח כדי להקטין את הסיכוי לפציעות. סובבו ומתחו את האיזורים שעליהם תעבדו. (אין אלה פציעות הנראות לעין, אלא מתרחשות ברמת השריר ואתם אפילו עלולים לא להרגיש את הפציעה עצמה, אלא כמה ימים לאחר המאמץ).

הרפיה ומתיחות
יש חשיבות עליונה למתיחות ולהרפיה בסוף כל אימון. קודם כל הם ממזערים פציעות, משפרים את הגמישות ואת היציבה. מעבר לכך, הם מסדירים את קצב הלב והנשימה. כאשר אתם בשלב המתיחה לצורכי הרפיה כדאי שתתחילו עם השרירים שהתאמצו הכי הרבה. העניקו להם את מירב תשומת הלב ואחר עברו אל יתר השרירים עד שתמתחו את הגוף כולו.

מה בכל זאת חסר לנו?
החסרון המשמעותי באימון כושר ביתי (מה שיכול להיות באותה מידה יתרון מכריע) הוא שאתם מתאמנים לבד או מקסימום עם עוד חבר/ה. אין לכם את המפגש החברתי עם מתאמנים אחרים ולעיתים זו הסיבה המרכזית שמביאה אנשים דווקא להירשם למקומות הללו. אימון בסביבה חברתית עשוי דווקא לעודד אתכם ולהמריץ אתכם להגיע למכון ולשמור על שגרת אימונים. בעוד בבית - אתם עשויים לוותר לעצמכם ביתר קלות.  

חסרון נוסף יכול להיות חוסר הנסיון שלכם בבניית תוכנית כושר. במידה ופקדתם בעברכם מכוני כושר, יש לכם מושג כלשהו לגבי דרכי הוצאת אנרגיה ויעילותן. סוגיה זו ניתנת דווקא לפיתרון בקלות יחסית: אתרים רבים באינטרנט מציעים מידע מהימן לגבי דרכי אימון ועבודה על האזורים השונים של הגוף. נצלו את הידע שמציע לכם האינטרנט ושלבו אותו כחלק מהאימון.
זכרו - הצעדים הראשונים הם הקשים מכולם - אך התחושה הטובה בגוף לא תאחר לבוא ואתם לא תתחרטו שעשיתם אותם.
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים