כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    הריון ולידה    תזונה נכונה להריון
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
הגדלת חזה
צילום הריון
בעיית עצירות אצל תינוקך
היפוך עובר
הידרותרפיה
הסרת שיער בלייזר
סיווגים ממוקדים לפי איזור/עיר
תזונאית באזור הצפון
תזונאית באזור חיפה והקריות
תזונאית באזור השרון
תזונאית באזור תל אביב והמרכז
תזונאית באזור השפלה
תזונאית באזור ירושלים והסביבה
תזונאית באזור הדרום
תזונאית בתל אביב
תזונאית בבאר שבע
תזונאית ברעננה
תזונאית ברחובות
תזונאית בראשון לציון
תזונאית בקרית אונו
תזונאית בפתח תקווה
תזונאית בנצרת עילית
תזונאית בירושלים
תזונאית בחיפה
תזונאית בחולון
תזונאית בחדרה
תזונאית בגבעתיים
תזונאית באשקלון
תזונאית באשדוד
תזונאית במודיעין
תזונאית ברמת גן
תזונאית בנתניה
תזונאית בהוד השרון
תזונאית בהרצליה
תזונאית בבת ים
תזונאית בנס ציונה
תזונאית ברמת השרון
תזונאית בכפר סבא
תזונאית בגבעת שמואל
תזונאית בכפר יונה
תזונאית בזכרון יעקב
בתי העסק בסיווג תזונאית

תזונה נכונה להריון

מאת: בת-שיר סולמי, מערכת מנטול
Share:
מה הם עקרונות הבסיס לתזונה נכונה ומאוזנת בהריון? ואיך בכלל נוכל להחזיק מעמד ולשמור על עקרונות אלו? גם למען מראה בריא וגם למען תינוק בריא.
כבר בזמן בדיקת ההיריון שקית החטיפים פתוחה בידייך ובראשך את מדחיקה את חששך מפני ההשמנה: "כמה פעמים בחיים עוד אהיה בהריון"? את חושבת לעצמך, "מותר לי להתפנק, אני אוכלת בשביל שניים..." מוכר? מי שחוותה הריון יכולה להעיד על השינויים הרבים שחלים במראה החיצוני וכהמשך לכך: בתפיסת הדימוי הגופני שלנו במהלך תקופה זו. לרבות מאיתנו קיימים בארון בגדים במידות שונות של לפני, תוך כדי ואחרי הריון... חלק מאיתנו עדיין שומרות לעצמנו קילוגרמים שנצברו במהלך ההיריון וממאנים להיפרד מאיתנו. אבל מה הם עקרונות הבסיס לתזונה נכונה ומאוזנת בהריון? ואיך בכלל נוכל להחזיק מעמד ולשמור על עקרונות אלו? גם למען מראה בריא וגם למען תינוק בריא.

אכילה מתוכננת - תזונה נכונה  
  • חשוב שנבחר היטב מה נכנס לנו לפה, באיזו כמות ובאילו שעות מתוך הבנת האחריות שמוטלת על כתפינו בתקופת ההיריון. כדאי להקפיד על תפריט מאוזן המכיל פחמימות, חלבונים, ירקות ופירות עונה על מגוון האנרגיה לה הגוף שלנו זקוק בהריון.
  • כדאי להפחית את המשקאות שמכילים קפאין, ולהימנע מאלכוהול לפחות בחודשים הראשונים - כדי למנוע פגמים בהתפתחותו של העובר.
  • כדאי להעדיף מספר רב יותר של ארוחות קטנות עם מרווחי זמן קצרים יחסית ביניהם, על מנת לשמור על תחושת שובע ורוגע לאורך זמן.
  • כדאי לבחור בירקות ובפירות מעשירים את המזון בויטמינים, לפחות בחלק מהארוחות. אפשר ומומלץ ליהנות משיקים ומיצי פירות.
  • בחורף אפשר להכניס לתפריט מרקים ותבשילים חמים על-פני לחמים.
  • פעילות גופנית על בסיס יומיומי תגביר את חילוף החומרים בגוף ותימנע עצירות וטחורים. אפשר לנסות הליכה מועטה ואפילו איטית. עדיף מעט מאשר בכלל לא. יחד עם זאת לא מומלץ להתחיל בפעילות ספורטיבית עם תחילת ההיריון, אלא לשמור על פעילות למי שכבר עסוקה בכך מבעוד מועד.
  • ממוצע הקילוגרמים שאישה עולה במהלך ההריון נע בין 10-14 קילוגרמים. ברוב ספרי הליווי להריון מוסבר כיצד ניתן לחשב את הממוצע האישי שלך (לפי גובהך ומשקלך ולפי גודל העובר שאת נושאת.
  • שתיית מים - החשובה גם כשאינך בהריון חשובה עתה עוד הרבה יותר. הקפידי לשתות לפחות 8-10 כוסות ביום.
  • גם אם מדובר בהריון הראשון זכרי כי בתומו תעמוד בפנייך משימת הורדת המשקל העודף. נסי לעצור בזמן כדי למנוע עלייה דרמטית במשקל על פני מאמצים להוריד אחרי הלידה.
  • כדאי להצטרף לקבוצה של הריוניות, למשל בקורסי הכנה ללידה, שהם מעין מכינות לשלבים שעוד נכונו לך: הלידה וראשית ההורות. גם קבוצות לתרגול יוגה לנשים בהריון עשויות להיות ברכה גדולה: לא רק שתרגישי טוב יותר בעקבות התירגון את גם תפגשי נשים במצבך ותוכלי לקבל טיפים מיד ראשונה מה יכול להועיל לטיפול בצרבות, בחילות או עצירות השכיחים כל כך בתקופת ההריון.  
  • אם את מרגישה שאת צריכה ייעוץ או הכוונה ממוקדת יותר פני לתזונאית דרך קופת החולים או טיפת חלב.
  • בין השינויים הרבים שחלים עלינו בהריון, כמו הכנת הבית ללידה (קינון), קניית רהיטים חדשים לחדר של התינוק, סלידה מריחות שאהבנו, כך גם החשקים שלנו באוכל משתנים לפתע: אנו נמנעות ממאכלים שמאד אהבנו ומעדיפות מאכלים אותם לא אכלנו מעולם לפני ההיריון. דעי כי זו תופעה שמדווחת על-ידי נשים רבות ומצד שני, במקרה מוקצן במיוחד, כדאי לפנות לרופא כדי לוודא שלא מדובר בחוסר כלשהו בגוף (ויטמין או תוסף).
לזכור ליהנות
יחד עם כל האיסורים וההמלצות, ה"עשי" וה"אל תעשי" זכרי כי ההריון הוא תקופת פריחה עבור רוב הנשים וכדאי מאוד ליהנות מהשינויים, לרבות העלייה במשקל. אכלי דברים בריאים אך הניחי לעצמך לנשנש גם מאכלים שגופך משתוקק אליהם. מי יודע - אולי זה העובר שברחמך המבקש מהם...
לקבלת הטבות / הנחות, ייעוץ חינם ויחס אישי בתחום תזונה נכונה
.מתלבטים? בואו וחיסכו בזמן יקר! מלאו פרטיכם והמומחים בתחום ייצרו איתכם קשר בהקדם
:טלפון :email :שם מלא
:איזור :גיל
:מין
:הערות
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צוות מנטול - הפורטל לאיכות חיים, מקווים שנהנית מהמאמר אודות תזונה נכונה להריון. אנו נשמח להציע לך מגוון בתי עסקים שישפרו את איכות חייכם ויתנו לך ייעוץ בחינם בתחום תזונאית.
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים