יום שלישי, 20 בנובמבר 2018

סטודנטים בריאים

מאת: "אתר פרופסור"
טיפים לסטודנטים כיצד לאכול נכון למרות הלחץ בלימודים ובמבחנים. תזונה בריאה ושמירה על אורח חיים בריא יכולה לשפר את ההישגים אף מבלי לגזול זמן יקר מהסטודנט העסוק.
איך שומרים על בריאות כאשר אתם סטודנטים בלימודי תואר ראשון או תואר שני הנמצאים בין הרצאות, עבודות, מבחנים, עבודה מפרנסת, בן זוג ולפעמים אף הריון? איך לומדים לעשות הפרדה בין לחץ ומנוחה כאשר אתם לומדים בחו"ל, בנפרד מהמקום הטבעי שלכם, נאלצים להתמודד עם אוכל זר ועייפים מטיסות המתקיימות לעיתים קרובות.

איך שומרים על רמת הישגים ממוצעת ואף יותר מבלי לוותר על תזונה בריאה ?

תזונה בריאה ושמירה על אורח חיים בריא יכולה לשפר את ההישגים אף מבלי לגזול זמן יקר מהסטודנט העסוק

ובכן, לתיפקוד תקין של התאים האפורים, נחוצים חומרי גלם מחד, וצלילות מאידך.

על מנת שהמוח והתאים האפורים שלנו יעבדו טוב צריך שהדם המגיע למוח יהיה מלא בכל טוב ויכיל כמות מספקת של ויטמינים, פחמימות, מינרלים, נוגדי חמצון ועוד.

פחמימות טובות מגיעות משילוב של פירות וירקות, דגנים מלאים וקטניות. המכנה המשותף למזונות אלו הוא עושר בסיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים בצורתם הטבעית תורמים לכך שספיגת הסוכרים לדם ומשם לתאים תהיה הדרגתית ותישמר לאורך זמן. מזונות אלו מכילים ויטמינים ומינרלים הנחוצים לגוף להפקת אנרגיה.

למרות שסטודנטים מחפשים אוכל מהיר ותעשייתי , מזון מתועש, מכיל כמויות גדולות של כימיקלים (חומרים משמרים, צבעי מאכל ועוד חומרים רבים מזיקים) . כל זה מפריע לערנות וליכולת הקוגניטיבית.

אם אתם רוצים לשמור על ריכוז ולשפר את יכולת הלמידה,כדאי להצטייד במזון איכותי, אם אפשר אורגני, טרי וכמה שפחות מעובד.

על מנת לשמור במשך היום על רמת ריכוז אופטימלי, חשוב לקחת הפסקות קצרות לשם אכילה. כדאי להצטייד במזון למשך היום, ולא לחפש אוכל במכונות או בקפיטריה. טיפטוף הדרגתי של מזון פורס את ההזנה לאורך היום. ארוחות קטנות מכבידות הרבה פחות על הגוף.
תזונה נכונה ובריאה לסטודנטים
רכזנו עבורכם כמה רעיונות למזונות שהנכם יכולים לקחת ולאכול במשך היום:

- כריכים מלחם מלא עם ממרחים טבעיים שונים כגון חומוס, טחינה, טופו , טונה במים
ולא בשמן. יש להמנע כמה שפחות מגבינות.

- ירקות אורגניים או לא אורגניים .

- תבשיל מדגן מלא, קטניות וירקות , פשטידה או מרק סמיך המכיל קטניות וירקות .

- פירות טריים ופירות יבשים.

- אגוזים וזרעים לא קלויים ,המכילים כמויות גדולות של ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן.

- חטיפים טבעיים המכילים כמה שפחות מלח (שגורם בין השאר לעייפות) וסוכרים מזוקקים.

- הרבה שתייה- בעיקר מים וגם מיצי פירות טבעיים, חליטות צמחים.


אפשר להצטייד בציידנית המאפשרת לשאת מזון קר וחם על מנת לשמור את האוכל. ביום לימודים קצר אפשר לותר על הצידנית והצטייד בסנדביצ'ים בריאים .

אם יש לכם פינה שבה אפשר לחמם את האוכל (ועדיף בטוסטר-אובן על פני מיקרו) קחו את המזון הקר או המוקפא וחממו באותו רגע בו אתם אוכלים. שיטה זו מעניקה הרגשה נפלא של ארוחה חמה באמצע יום לימודים.
יום לימודים נעים ובתאבון.
מנטול הינו הפורטל לאיכות חיים הגדול והמוביל בישראל, אשר מחולק ל-8 ערוצים עיקריים: אסתטיקה, ניתוחים פלסטיים, הריון ולידה, כושר גופני, בריאות, תזונה ודיאטה, סקסולוגיה וגוף ונפש. אינדקס האתר כולל מידע מקיף ועדכני אודות בתי עסק ומגוון רחב של קטגוריות, ותחומים התורמים לשיפור איכות החיים שלנו.
מנטול מציע רצפי מאמרים, מאמרים, בתחומי איכות החיים אשר נכתבו בעזרתם האדיבה של טובי המומחים. תמצאו סקרים ופורומים שונים המנוהלים ע"י מומחים.
בנוסף, קיימים מספר שיתופי פעולה עם אתרים שונים ביניהם אתר דרושים, אתר לימודים ועוד, וכן המלצות על אתרים שונים.
אנו מזמינים אתכם להוות חלק בלתי נפרד מאיכות החיים החשובה כל כך עבורינו, לקבל מידע וייעוץ בחינם ממיטב המומחים אשר יתרמו לשיפור איכות חייכם. / תזונה ודיאטה / סטודנטים בריאים. !