כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    תזונה ודיאטה    על בריאות ומזון בריאות
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
דיאטה
רז-קל טבעי שזה קל
דיאטה און ליין
קישורים רלוונטיים לתחום
דיאטנית | ייעוץ תזונתי | תוספי מזון | דיאטה | מחשבון BMI | מחשבון BMR | לימודי מדעי התזונה | תזונאים / דיאטנים | תזונאית | ניקוי רעלים | דיאטנית בתל אביב

על בריאות ומזון בריאות

מאת: מערכת מנטול
Share:
ישנם מאכלים שתועלתם הבריאותית מוכחת ושצריכתם בכמות המתאימה יכולה להביא רק תועלת. לפניכם סקירה של חמישה מזונות בריאות והיתרונות הבריאותיים שלהם.
ההשפעה של המזון שאנחנו אוכלים על הבריאות שלנו היא מכרעת, והמרדף אחר מזון בריאות הפך בשנים האחרונות לספורט של ממש. אין ספור תיאוריות תזונתיות, דיאטות קסם והבטחות שווא נקשרות עם עשרות סוגי מזון שונים ומצליחות לבלבל אפילו צרכני בריאות מושבעים- פירות וירקות הם תמיד טובים לבריאות? מוצרי חלב זה טוב או רע? ומה עם שוקולד? ישנן מחלוקות רבות לגבי השאלה מהו בדיוק מזון בריאות, וישנם מזונות רבים שנושאים יתרונות בריאותיים רבים לצד חסרונות לא מועטים. עם זאת, ישנם מאכלים שתועלתם הבריאותית מוכחת וידועה ושצריכתם בכמות המתאימה יכולה להביא רק תועלת. לפניכם סקירה של חמישה מזונות בריאות כאלו והיתרונות הבריאותיים הבולטים שלהם: 
  • 1. תה ירוק- שמו של התה הירוק יצא למרחוק כמסייע למניעת מחלות לב ושלל צרות אחרות. אכן, התה הירוק עשיר בנוגדי חמצון (אניטיאוקסידנטים) ותורם לא רק לשיפור בריאות הלב אלא גם להורדת כולסטרול ולהרזיה.
  • 2. פירות וירקות- פירות וירקות שונים נושאים תועלת בריאותית רבה, ובמיוחד בולטים בהם הירקות הירוקים, העשירים בברזל, בסיבים ובויטמינים. ענבים, חמוציות ורימונים המהווים מנוגדי החמצון החזקים ביותר בטבע ופירות הדר וירקות שונים המשמשים מקור מצוין לוויטמין C אשר עוזר לגוף להילחם בזיהומים ובמחלות.
  • 3. שקדים- שקדים מהווים מקור לסידן, לשומנים טובים, לוויטמין E ולנוגדי חמצון, וכל עוד הם אינם קלויים, מומלחים או מטוגנים הם מהווים מזון בריאות מצוין.
  • 4. סיבים תזונתיים- מזונות העשירים בסיבים תזונתיים מביאים להפחתת כולסטרול, לפעולת עיכול סדירה ולשמירה על המשקל. מזונות אלו כוללים שיבולת שועל, אורז מלא, פירות וירקות, חיטה מלאה, שעורה וקטניות נוספות כמו שעועית.
  • 5. סויה- פולי הסויה עשירים בברזל וכן תורמים משמעותית להפחתת כולסטרול, ומכאן המוניטין שלהם כמזון בריאות. בנוסף, הם מספקים חלבון באיכות גבוה מבלי להכיל כמעט שומן רווי או כולסטרול.
עם זאת, תמיד חשוב לזכור כי תזונה בריאה היא תזונה מגוונת ועשירה המספקת לגוף את כל המרכיבים הדרושים לו, תזונה סדירה ומאוזנת אשר לוקחת בחשבון את כל אבות המזון לצד הקפדה על צריכת כמויות נכונות ועל ביצוע פעילות גופנית.
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים