כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    כושר גופני    כושר גופני
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
הסרת שיער בלייזר
הידרותרפיה
סיווגים ממוקדים לפי איזור/עיר
חדר כושר באזור הצפון
חדר כושר באזור חיפה והקריות
חדר כושר באזור השרון
חדר כושר באזור תל אביב והמרכז
חדר כושר באזור השפלה
חדר כושר באזור ירושלים והסביבה
חדר כושר באזור הדרום
חדר כושר בתל אביב
חדר כושר בבאר שבע
חדר כושר ברעננה
חדר כושר ברחובות
חדר כושר בראשון לציון
חדר כושר בקרית אונו
חדר כושר בפתח תקווה
חדר כושר בירושלים
חדר כושר בחולון
חדר כושר בחדרה
חדר כושר באשדוד
חדר כושר במודיעין
חדר כושר ברמת גן
חדר כושר בנתניה
בתי העסק בסיווג חדר כושר

כושר גופני

מאת: מערכת מנטול
Share:
כושר גופני משפיע באופן ישיר על תפקודן התקין של מערכות הגוף השונות. כושר גופני רבות לשיפור הזיכרון, מסייע לשמירה על יציבה נכונה ומונע כאבי גב.
בעידן המודרני גברה מאוד המודעות לחשיבות הכושר הגופני והפעילות הספורטיבית כחלק משמירה על בריאות וחיוניות. כיום כמעט כולם יודעים, כי הקפדה על כושר גופני אינו סתם תחביב או רק לצורך שמירה על גזרה חטובה ועל משקל תקין. כושר גופני הוא חלק מאורח חיים השואף להרגשה טובה, גוף ונפש כאחד.

נפש בריאה בגוף בריא

לכושר הגופני ישנה השפעה ישירה על תפקודן התקין של מערכות הגוף השונות. הקפדה על פעילות גופנית סדירה תורמת לבניית העצמות ולחיזוקן, משפרת את תפקוד הלב ומערכת כלי הדם, מונעת התפתחות של מחלות כרוניות שונות, כדוגמת סוכרת או יתר לחץ דם. בנוסף, תורם כושר גופני רבות לשיפור הזיכרון, מסייע לשמירה על יציבה נכונה ומונע כאבי גב. הוא מפחית את הסיכון ללקות במחלות שונות, כדוגמת אוסטיאופורוזיס, סרטן השד ואבנים בכליות ומחזק את מערכת החיסון. והרשימה עדיין ארוכה מאוד...

בנוסף לסגולות הרפואיות הרבות של הספורט, הוא גם תורם גם במישורים נפשיים ורגשיים - הוא מביא בעקבותיו תפקוד מיני משופר, אנרגיה וחשק לחיי מין פעילים וגורם לשחרור אנדורפינים במוח הגורמים לתחושה טובה ונינוחה. האנדורפינים הם הכימיקאלים האחראיים על מצב רוח טוב, ושחרורם המוגבר משפיע לטובה על התפקוד הנפשי. בנוסף לכך, מוביל הכושר הגופני גם לשינה בריאה ועמוקה יותר.  

כושר גופני ותזונה

הקפדה על ספורט וכושר גופני היא גם הדרך הבריאה, הבטוחה והיעילה ביותר לשמור על גזרה חטובה ועל משקל תקין. באמצעות שמירה על הרגלי אכילה נכונים ופעילות גופנית סדירה ניתן להימנע מראש מהצורך בדיאטות קיצוניות או ב"פתרונות קסם", הכרוכים לרוב בהשקעה כספית גבוהה ביותר, ופעמים רבות מסתיימים בלא מעט עוגמת נפש. שכן, לרוב עודפי השומן שבים ונאספים בנקודות התורפה בעוד אתם נדרשים להזמין פנקסי צ'קים חדשים. לעומת זאת, הקפדה על פעילות ספורטיבית, ובעיקר פעילות אירובית, מובילה לשריפת קלוריות טבעית בגוף ולהתדלדלות מאגרי השומן. בנוסף לכך, תורמת הפעילות הספורטיבית להתפתחות השרירים, לגמישות הגוף, לעיצובו ולחיזוקו.

אכילה נכונה - לפני ואחרי

לתזונה ישנה השפעה רבה על הפעילות הספורטיבית, וגם להפך - לפעילות הספורטיבית ישנה השפעה על העיכול ועל חילוף החומרים בגוף. לפני הפעילות הגופנית, חשוב להקפיד על הרכב התזונה במטרה למנוע ירידה קיצונית ברמות הסוכר בדם, לספק אנרגיה לשרירים, להסדיר את פעילות מערכת העיכול ולשמור על פעילות תקינה של המוח. מסיבה זו, לפני כושר גופני מומלץ לאכול מוצרי מזון עשירים בפחמימות, המהוות מקור אנרגיה זמין לשרירים ולמוח. כמו כן, מומלץ לפני פעילות גופנית לאכול יוגורט, דגנים ופירות. עם זאת, כדי שהגוף יספיק לעכל את המזון, אין לאכול בסמוך לפעילות הגופנית. גם לאחר הפעילות חשוב להקפיד על תזונה נכונה. שכן, כתוצאה משרפת קלוריות והאצה של חילוף החומרים בגוף, מתעורר רעב. מטרת התזונה לאחר הפעילות היא להשלים חסרים שונים, כדוגמת מים וסוכרים הדרושים לגוף לצורך בנייה מחדש של השרירים.

כמה עצות בדרך לחדר הכושר...

היום ישנם סוגים רבים של ספורט, וגם מי שאיננו חובב כושר גופני מטבעו יכול למצוא לעצמו פעילות גופנית המתאימה לנטיות לבו. שחייה, רכיבה על אופניים, חדר כושר, יוגה, ספינינג, בוקסינג, פילאטיס, אומניות לחימה שונות ופיטבול הם אחדים מתחומים אלה. עם זאת, לפני שמצטיידים בפנקס צ'קים ורצים אל חדר הכושר, יש לתת את הדעת על כמה נושאים חשובים:
  • התאמה בין הפעילות לחיים - הכלל הראשון והחשוב ביותר בכל הקשור לכושר גופני הוא להתאים את סוג הפעילות למצב הגופני תוך התייחסות לשיקולים שונים, כדוגמת: גיל, מין, מצב בריאותי ואורח חיים כללי.
  • הקפידו על פעילות אירובית - אימון מסוג זה הוא אינטנסיבי ומוביל לשרפת קלוריות. שכן, בזמן פעילות אירובית משתמש הגוף בשומן כמקור אנרגיה מרכזי. מסיבה זו, פעילות זו מומלצת בעיקר למי שמעוניין לרזות להפחית את אחוזי השומן בגופו. רכיבה על אופניים, ריצה, שחייה והליכה מהירה הם חלק מרשימה ארוכה של פעילויות הנחשבות אירוביות.
  • פעילות אנאירובית היא לא פחות חשובה - פעילות גופנית זאת אמנם איננה גורמת לשריפת קלוריות משמעותית, אך היא מסייעת לפיתוח השרירים ולחיזוק העצמות. לפעילות האנאירובית ישנם יתרונות רבים: תיקון היציבה, שיפור חילוף החומרים, עיצוב שרירי הגוף ועוד. הפעילות האנאירובית כוללות, בין השאר: הרמה של משקולות, תרגול מאמץ ושימוש במכשירי ספורט שונים.
ומה עם גמישות? גם הגמישות היא חלק בלתי נפרד מגוף חיוני ומלא חיים. הגמישות תורמת ליציבה נכונה, גורמת לשרירים להתארך ולגוף להרגיש יותר מרחב פנימי וכמובן היא משפרת את טווח התנועה של המפרקים. הקפידו להימתח לפני ואחרי כל פעילות גופנית כדי שלא לגרום לכיווצי שרירים.
לקבלת הטבות / הנחות, ייעוץ חינם ויחס אישי בתחום חדרי כושר
.מתלבטים? בואו וחיסכו בזמן יקר! מלאו פרטיכם והמומחים בתחום ייצרו איתכם קשר בהקדם
:טלפון :email :שם מלא
:איזור :גיל
:מין
:הערות
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צוות מנטול - הפורטל לאיכות חיים, מקווים שנהנית מהמאמר אודות כושר גופני. אנו נשמח להציע לך מגוון בתי עסקים שישפרו את איכות חייכם ויתנו לך ייעוץ בחינם בתחום חדר כושר.
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים