יום שישי, 21 בספטמבר 2018

כושר גופני

מאת: מערכת מנטול
כושר גופני משפיע באופן ישיר על תפקודן התקין של מערכות הגוף השונות. כושר גופני רבות לשיפור הזיכרון, מסייע לשמירה על יציבה נכונה ומונע כאבי גב.
בעידן המודרני גברה מאוד המודעות לחשיבות הכושר הגופני והפעילות הספורטיבית כחלק משמירה על בריאות וחיוניות. כיום כמעט כולם יודעים, כי הקפדה על כושר גופני אינו סתם תחביב או רק לצורך שמירה על גזרה חטובה ועל משקל תקין. כושר גופני הוא חלק מאורח חיים השואף להרגשה טובה, גוף ונפש כאחד.

נפש בריאה בגוף בריא

לכושר הגופני ישנה השפעה ישירה על תפקודן התקין של מערכות הגוף השונות. הקפדה על פעילות גופנית סדירה תורמת לבניית העצמות ולחיזוקן, משפרת את תפקוד הלב ומערכת כלי הדם, מונעת התפתחות של מחלות כרוניות שונות, כדוגמת סוכרת או יתר לחץ דם. בנוסף, תורם כושר גופני רבות לשיפור הזיכרון, מסייע לשמירה על יציבה נכונה ומונע כאבי גב. הוא מפחית את הסיכון ללקות במחלות שונות, כדוגמת אוסטיאופורוזיס, סרטן השד ואבנים בכליות ומחזק את מערכת החיסון. והרשימה עדיין ארוכה מאוד...

בנוסף לסגולות הרפואיות הרבות של הספורט, הוא גם תורם גם במישורים נפשיים ורגשיים - הוא מביא בעקבותיו תפקוד מיני משופר, אנרגיה וחשק לחיי מין פעילים וגורם לשחרור אנדורפינים במוח הגורמים לתחושה טובה ונינוחה. האנדורפינים הם הכימיקאלים האחראיים על מצב רוח טוב, ושחרורם המוגבר משפיע לטובה על התפקוד הנפשי. בנוסף לכך, מוביל הכושר הגופני גם לשינה בריאה ועמוקה יותר.  

כושר גופני ותזונה

הקפדה על ספורט וכושר גופני היא גם הדרך הבריאה, הבטוחה והיעילה ביותר לשמור על גזרה חטובה ועל משקל תקין. באמצעות שמירה על הרגלי אכילה נכונים ופעילות גופנית סדירה ניתן להימנע מראש מהצורך בדיאטות קיצוניות או ב"פתרונות קסם", הכרוכים לרוב בהשקעה כספית גבוהה ביותר, ופעמים רבות מסתיימים בלא מעט עוגמת נפש. שכן, לרוב עודפי השומן שבים ונאספים בנקודות התורפה בעוד אתם נדרשים להזמין פנקסי צ'קים חדשים. לעומת זאת, הקפדה על פעילות ספורטיבית, ובעיקר פעילות אירובית, מובילה לשריפת קלוריות טבעית בגוף ולהתדלדלות מאגרי השומן. בנוסף לכך, תורמת הפעילות הספורטיבית להתפתחות השרירים, לגמישות הגוף, לעיצובו ולחיזוקו.

אכילה נכונה - לפני ואחרי

לתזונה ישנה השפעה רבה על הפעילות הספורטיבית, וגם להפך - לפעילות הספורטיבית ישנה השפעה על העיכול ועל חילוף החומרים בגוף. לפני הפעילות הגופנית, חשוב להקפיד על הרכב התזונה במטרה למנוע ירידה קיצונית ברמות הסוכר בדם, לספק אנרגיה לשרירים, להסדיר את פעילות מערכת העיכול ולשמור על פעילות תקינה של המוח. מסיבה זו, לפני כושר גופני מומלץ לאכול מוצרי מזון עשירים בפחמימות, המהוות מקור אנרגיה זמין לשרירים ולמוח. כמו כן, מומלץ לפני פעילות גופנית לאכול יוגורט, דגנים ופירות. עם זאת, כדי שהגוף יספיק לעכל את המזון, אין לאכול בסמוך לפעילות הגופנית. גם לאחר הפעילות חשוב להקפיד על תזונה נכונה. שכן, כתוצאה משרפת קלוריות והאצה של חילוף החומרים בגוף, מתעורר רעב. מטרת התזונה לאחר הפעילות היא להשלים חסרים שונים, כדוגמת מים וסוכרים הדרושים לגוף לצורך בנייה מחדש של השרירים.

כמה עצות בדרך לחדר הכושר...

היום ישנם סוגים רבים של ספורט, וגם מי שאיננו חובב כושר גופני מטבעו יכול למצוא לעצמו פעילות גופנית המתאימה לנטיות לבו. שחייה, רכיבה על אופניים, חדר כושר, יוגה, ספינינג, בוקסינג, פילאטיס, אומניות לחימה שונות ופיטבול הם אחדים מתחומים אלה. עם זאת, לפני שמצטיידים בפנקס צ'קים ורצים אל חדר הכושר, יש לתת את הדעת על כמה נושאים חשובים:
  • התאמה בין הפעילות לחיים - הכלל הראשון והחשוב ביותר בכל הקשור לכושר גופני הוא להתאים את סוג הפעילות למצב הגופני תוך התייחסות לשיקולים שונים, כדוגמת: גיל, מין, מצב בריאותי ואורח חיים כללי.
  • הקפידו על פעילות אירובית - אימון מסוג זה הוא אינטנסיבי ומוביל לשרפת קלוריות. שכן, בזמן פעילות אירובית משתמש הגוף בשומן כמקור אנרגיה מרכזי. מסיבה זו, פעילות זו מומלצת בעיקר למי שמעוניין לרזות להפחית את אחוזי השומן בגופו. רכיבה על אופניים, ריצה, שחייה והליכה מהירה הם חלק מרשימה ארוכה של פעילויות הנחשבות אירוביות.
  • פעילות אנאירובית היא לא פחות חשובה - פעילות גופנית זאת אמנם איננה גורמת לשריפת קלוריות משמעותית, אך היא מסייעת לפיתוח השרירים ולחיזוק העצמות. לפעילות האנאירובית ישנם יתרונות רבים: תיקון היציבה, שיפור חילוף החומרים, עיצוב שרירי הגוף ועוד. הפעילות האנאירובית כוללות, בין השאר: הרמה של משקולות, תרגול מאמץ ושימוש במכשירי ספורט שונים.
ומה עם גמישות? גם הגמישות היא חלק בלתי נפרד מגוף חיוני ומלא חיים. הגמישות תורמת ליציבה נכונה, גורמת לשרירים להתארך ולגוף להרגיש יותר מרחב פנימי וכמובן היא משפרת את טווח התנועה של המפרקים. הקפידו להימתח לפני ואחרי כל פעילות גופנית כדי שלא לגרום לכיווצי שרירים.
מלאו פרטים לקבלת ייעוץ בחינם בתחום חדרי כושר
צוות מנטול - הפורטל לאיכות חיים, מקווים שנהנית מהמאמר אודות כושר גופני. אנו נשמח להציע לך מגוון בתי עסקים שישפרו את איכות חייכם ויתנו לך ייעוץ בחינם בתחום חדר כושר.
מנטול הינו הפורטל לאיכות חיים הגדול והמוביל בישראל, אשר מחולק ל-8 ערוצים עיקריים: אסתטיקה, ניתוחים פלסטיים, הריון ולידה, כושר גופני, בריאות, תזונה ודיאטה, סקסולוגיה וגוף ונפש. אינדקס האתר כולל מידע מקיף ועדכני אודות בתי עסק ומגוון רחב של קטגוריות, ותחומים התורמים לשיפור איכות החיים שלנו.
מנטול מציע רצפי מאמרים, מאמרים, בתחומי איכות החיים אשר נכתבו בעזרתם האדיבה של טובי המומחים. תמצאו סקרים ופורומים שונים המנוהלים ע"י מומחים.
בנוסף, קיימים מספר שיתופי פעולה עם אתרים שונים ביניהם אתר דרושים, אתר לימודים ועוד, וכן המלצות על אתרים שונים.
אנו מזמינים אתכם להוות חלק בלתי נפרד מאיכות החיים החשובה כל כך עבורינו, לקבל מידע וייעוץ בחינם ממיטב המומחים אשר יתרמו לשיפור איכות חייכם. / כושר גופני / כושר גופני. !