כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    כושר גופני    כל האמת על ספינינג - לטוב ולרע
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
הסרת שיער בלייזר
הידרותרפיה
סיווגים ממוקדים לפי איזור/עיר
ספינינג באזור השרון
ספינינג באזור תל אביב והמרכז
ספינינג באזור השפלה
ספינינג בתל אביב
ספינינג ברחובות
ספינינג בחדרה
ספינינג בנתניה
בתי העסק בסיווג ספינינג

כל האמת על ספינינג - לטוב ולרע

מאת: מערכת מנטול
Share:
אחד הלהיטים הגדולים של מכוני הכושר הם שיעורי ספינינג המבטיחים שריפת קלוריות מהירה של עד 1000 קלוריות לשיעור וכל זה באווירה קצבית, תוססת ומהנה.

למרות היתרונות, ישנם גם לא מעט חסרונות או סיכונים שכדאי לדעת כדי לעשות את הבחירות הנכונות, המועילות והבטוחות.

ספינינג - יתרונות וחסרונות:

  • שריפת קלוריות -
    • יתרונות: בשיעור ספינינג ממוצע שריפת הקלוריות מגיעה בערך ל- 500 קלוריות, בשיעורים מאומצים המספר יכול לגם להגיע ל-900 קלוריות.
    • חסרונות: במידה ולא שומרים על דופק מטרה מתאים (עד 80% מהדופק המרבי) ומתאמצים מדי, תהיה ירידה בקצב חילוף החומרים והאטה בקצב שריפת השומנים לאחר סיום האימון.

  • כושר אירובי -
    • יתרונות: בפעילות נכונה תוך הקפדה על דופק מטרה מתאים ושמירה על מטרות האימון, אימון ספינינג יכול בהחלט לתרום לשמירה והעלאת הכושר האירובי במידה והוא מתבצע לפחות שלוש פעמים בשבוע.
    • חסרונות: כיוון ומרבית הפעילות נעשית בקבוצה הטרוגנית, האימון אינו מותאם אישית למתאמן ולעתים קרובות המתאמנים דוחקים בעצמם ומתאמצים מדי, דבר שלא תורם לכושר הגופני ואף עלול להיות מסוכן.

  • נוחות ונגישות -
    • יתרונות: אימון חוויתי המתבצע בקבוצה גדולה בה כל מתאמן יכול לווסת את עצימות האימון בהתאם לכושרו הגופני ואינו נדרש ללימוד תנועות מסובכות. עבור רוכבי אופניים מדובר בפתרון המאפשר אימון רכיבה במהלך השנה כולה ללא תלות במזג האוויר.
    • חסרונות: מחיר אופני הספינינג לאלו המתכוונים לרכב בביתם וכן כאבים ושפשפות כתוצאה ממבנה המושב. ניתן לפתור בעיה זו על ידי שימוש בביגוד רכיבה מתאים מרופד בג'ל או בכיסוי ג'ל למושב. ללא הדרכה והחזקת מצג גוף נכון, אימון עלול לפגוע בברכיים, בגב ובכפות הרגליים.
כל האמת על ספינינג - לטוב ולרע


איך בוחרים מדריך ספינינג טוב?

מדריך טוב הוא ראשית כל מדריך מוסמך לספינינג. מדריך טוב הוא כזה השומר על קשר עין עם כל אחד מהמתאמנים ומזהה יכולת או חוסר יכולת. מדריך טוב יודע לסחוף ולעורר עניין ומוטיבציה ומקפיד גם על חימום של עשר דקות ומתיחות ושחרור בסופו של השיעור. היזהרו ממדריכים המשלבים עבודה על פלג הגוף העליון במהלך השיעור באמצעות משקולות או גומיות. השילוב אינו יעיל ואינו בטיחותי.

על מה כדאי להקפיד באימוני ספינינג?

  • לפני תחילת האימונים בצעו בדיקה רפואית מקיפה הכוללת בדיקות מאמץ ובדיקת סף חומצת חלב. בהתאם לתוצאות הבדיקות תדעו מהו העומס האופטימאלי לשיפור כושרכם הגופני ומהם גבולות הדופק המתאימים עבורכם.

  • לפני האימון התנסו על אופני הספינינג באמצעות הדרכה אישית קצרה.

  • אל תכנסו לאימוני ספינינג בסערה, תמיד התחילו בקבוצות למתחילים לפני המעבר לקבוצות הרגילות.

  • הקפידו על התאמת גובה המושב והכידון למידותיכם.

  • הקפידו על שימוש במד דופק במהלך האימון לוויסות עצימותו בהתאם לדופק המטרה שלכם.

  • הצטיידו בביגוד וציוד מתאימים: נעליים, מושב מרופד בג'ל, בקבוק שתיים אישי, מד דופק ורצוי בביגוד העשוי מבד דרייפיט.

  • הימנעו מאכילת ארוחה דשנה לפני האימון. ניתן להתאמן על בטן ריקה או לאכול ארוחה קלה או חטיף אנרגיה כשעה לפני האימון כדי להימנע מנפילת סוכרים. לאחר האימון יש לאכול ארוחה קלה הכוללת פחמימות, סוכרים וחלבונים.
אימוני וחוגי ספינינג יכולים להיות דרך מצוינת לשמור על הגזרה והכושר בדרך חווייתית ומהנה, אך כדאי לשמור על כללי בטיחות מתאימים ולדאוג להתאמת עצימות האימון הדרוש לגופכם מבלי להיסחף בהתלהבות האימון למאמץ רב מדי.
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צוות מנטול - הפורטל לאיכות חיים, מקווים שנהנית מהמאמר אודות כל האמת על ספינינג - לטוב ולרע. אנו נשמח להציע לך מגוון בתי עסקים שישפרו את איכות חייכם ויתנו לך ייעוץ בחינם בתחום ספינינג.
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים