כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    כושר גופני    סיבולת לב ריאה - לרוץ על זה
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
הסרת שיער בלייזר
הידרותרפיה
קישורים רלוונטיים לתחום
חדר כושר | אירובי | פילאטיס | מאמני כושר | עיצוב הגוף | ספינינג | מחשבון דופק מטרה

סיבולת לב ריאה - לרוץ על זה

מאת: מערכת מנטול
Share:
אם אתם מרגישים כבדים גופנית או נפשית, כנראה שאתם לא מספיק פעילים גופנית. ההמלצה שלנו - לבשו בגדי ספורט, תנעלו נעלי ריצה - וצאו לרוץ.
לפעמים אנחנו לא ערים לחשיבות של סיבולת לב ריאה. בעזרת סיבולת לב ריאה, חיי היום-יום שלנו נהיים קלים יותר - העלייה במדרגות לא מרגישה כמו הטיפוס לאוורסט וטיול קצר עם הילדים לא מרגיש כמו מסע כומתה. מעבר לאיכות החיים שמגיעה יחד עם סיבולת לב ריאה - בעזרתה כנראה תחיו יותר. סיבולת לב ריאה מורידה באופן משמעותי את הסיכון לחלות במחלות רבות ובייחוד במחלות לב.

ישנן פעילויות גופניות רבות המחזקות סיבולת לב ריאה, ביניהם שחיה, רכיבת אופניים, ריצה ועוד. ריצה היא אחת הפעילויות המועדפות לחיזוק סיבולת לב ריאה. לריצה יתרונות רבים - ריצה היא פעילות גופנית שאפשר לבצע בכל מקום. לא צריך להשקיע כסף רב בציוד יקר. מספיק בגדים ונעליים נוחות ואתם מוכנים ליציאה לדרך. אפשר לנצל את הריצה לחיזוק הקשר עם חברים או בן/בת הזוג. מניסיון אישי שלי ושל רבים נוספים, אני יכול להעיד שריצה מועילה לבריאות הנפשית באותה מידה שהיא מועילה לבריאות הגופנית. אחרי ריצה תרגישו צלולים וממוקדים.
רכיבה על אופניים
רבים אינם בטוחים מה אורך אימון ריצה אידיאלי שמתאים לחיזוק הסיבולת. התשובה, כמו התשובה לשאלות דומות רבות בתחום הכושר הגופני, הוא בהדרגה. האורך והאינטנסיביות של האימון האופטימאלי הוא אישי ותלוי במתאמן עצמו. אחד האיתותים שהגוף נותן לנו בנושא זה הוא דופק הלב, שניתן למדוד בצורה פשוטה בכף היד. קצב הדופק הוא מדד למאמץ שאנו משקיעים באימון ולמידת סיבולת לב הריאה שלנו.
כדאי להתאמן במידה כזו שתגיעו לדופק המקסימלי שלכם. דופק מקסימאלי נמדד בחישובים שונים, שהמקובל ביותר הוא 220 פחות הגיל שלכם. (לדוגמא, לבן 30 דופק מקסימאלי של 190). אתם תראו שעם הזמן וההתמדה באימוני ריצה ייקח לכם יותר זמן להגיע לקצב דופק מקסימאלי.

אם אתם מרגישים כבדים גופנית או נפשית, כנראה שאתם לא מספיק פעילים גופנית. ההמלצה שלנו - לבשו בגדי ספורט, תנעלו נעלי ריצה - וצאו לרוץ. ההתחלה, כמו כל ההתחלות היא קצת קשה, אבל תהיו בטוחים שאחרי מספר פעמים בודדות תהפכו למכורים להשפעות החיוביות הרבות של הריצה - רוצו על זה!
הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים