כתבות עסקים
חיפוש חופשי
מנטול - פורטל איכות חיים
להרשמה בחינם לאינדקס ערוצים נוספים:  |  הסרת שיער  |  רפואת שיניים  |  הסרת משקפיים  |  קורסים  |  פורומים
חיפוש במנטול
איכות חיים    בריאות    איך אפשר לחיות בשלום עם אנדומטריוזיס
בחר קטגוריה מבוקשת
בחר תחום מבוקש
בחר איזור
!תנו לנו לעזור לכם
מומלצים
בדיקת שיער
הלגה מרכזים קוסמטיים רפואיים
הסרת משקפיים בלייזר
דיאטה און ליין
הידרותרפיה
פתרון לבעיות עצירות
מומחית לטיפול בדיכאול וחדרה
קישורים רלוונטיים לתחום
גמילה מעישון | טיפול בנחירות | הפרעת קשב וריכוז | קלינאית תקשורת | חינוך מיוחד | עבודה סוציאלית | אורטופדים | ריח רע מהפה | לימודי רוקחות | לימודי מזכירה רפואית | לימודי בריאות ורפואה | טיפול במיגרנה | טיפול בעצירות

איך אפשר לחיות בשלום עם אנדומטריוזיס

מאת: מרב גודוביץ, נטורופתית מוסמכת N.D מומחית לפריון טבעי
Share:
נשים רבות סובלות מכאבים בעת המחזור – אך אם את סובלת מכאבים, המשביתים אותך כליל מתפקודך השוטף – אולי את סובלת מאנדומטריוזיס.

אז, מהי המחלה הזו וכיצד ניתן לרפא אותה או לחיות בשלום עם תסמיניה?
אנדומטריוזיס היא מחלה גיניקולוגית הגורמת לכאבי מחזור עזים, כאבים בעת קיום יחסי מין, אי נוחות במערכת העיכול והפרעה בתפקודה של שלפוחית השתן. עם התקדמות המחלה היא עשויה להביא גם לשיבוש בפוריות.

מה קורה בגופך?
אנדומטריוזיס היא מחלה שבה רירית הרחם יוצאת אל מחוץ לרחם ומסתובבת באזורים שונים בגוף: אברי הרבייה והאגן או שלפוחית השתן, המעיים והרקטום. אותה ריקמה מגיבה לשינויים הורמונליים המתרחשים בזמן מחזור. באזורים המדממים נוצרת דלקת, לעיתים צלקות והדבקויות היוצרות כאב ולעיתים נוצרות ציסטות באזורים אלה.

אנדומטריוזיס מופיעה בדרך כלל בקרב נשים בגילאי 25-40 - והיא יכולה להיות מלווה לצד הכאבים גם בעייפות ובדיכאון. למרות שלל תסמיניה - עוד לא נמצא הגורם למחלה או דרך אחת ויחידה להביא לריפויה.

תרומתה של תזונה נכונה לריפוי
רונית בת 34 ואמא לעלמה בת השנתיים משתפת: "כאבי המחזור היו פשוט מחרידים. אין מילים לתאר את הימים האלה. כל הגוף היה משותק מכאב. לקחתי את הכדורים הכי חזקים שהרופא נתן רק בכדי שאוכל לתפקד באותם ימים. כך היו חיי שנים רבות. רופא הנשים שפניתי אליו בנושא נתן לי את ההרגשה שאני פשוט רגישה וכאבי מחזור הם שיגרה עבור נשים רבות.

אלה היו חיי עד שהחלטתי להיכנס להריון. שנה וחצי עברו בלי הריון עד שהגעתי לרופא פריון שאבחן אנדומטריוזיס. לפי עצת רופא הפריון שילבתי תזונה נכונה עבור אנדומטריוזיס כתהליך תומך לטיפולים. זאת הייתה אחת העצות הטובות ביותר שקיבלתי לא רק בגלל ההיריון ולידתה של בתי עלמה אלא גם כי איכות החיים שלי השתנתה פלאים. תזונה לאנדומטריוזיס פשוט שינתה את חיי. התזונה הנכונה והייעודית,העלימה כמעט את כאבי המחזור, והשקיטה את מערכת העיכול. כיום בפה מלא אני ממליצה לכל אישה הסובלת מאנדומטריוזיס להתאים את התפריט שלה ולהרוויח שיפור משמעותי באורח החיים."

על תזונה ואנדומטריוזיס:
לתזונה השפעה רבה להפחתת התסמינים של האנדומטריוזיס. חשוב לכל אחת להכיר את המזונות המומלצים והחיוניים וגם את המזונות שעדיף להימנע מהם ומחריפים את מצב המחלה. את המחלה התזונה לא תרפא אבל סימפטומים כמו כאבים, שלשולים ועצירויות מופחתים משמעותית ואף נעלמים.

הטיפול הנטורופתי לאנדומטריוזיס תומך בתחומים הבאים:

  • מפחית דלקת
  • מחזק את מערכת החיסון
  • מסייע באיזון עודפי אסטרוגן
  • תומך באיזון ההורמונאלי
  • מפחית כאב
  • מסייע באיזון מערכת העיכול ועוד

דלקת, כאבים ותזונה באנדומטריוזיס:
נגעי אנדומטריוזיס גורמים לתהליכים דלקתיים בגוף בייחוד באזור האגן ואברי הרבייה. מספר רב של מחקרים מצביעים על קשר בין תהליכים דלקתיים בגוף וצריכה של חומצות שומן אומגה 3. שילוב של אומגה 3 בתפריט השבועי תורם להפחתת הדלקת באזור האגן.
מקורות אומגה 3 במזון: אבוקדו, אגוזי מלך, זרעי פשתן טחונים, שמן נר הלילה.
מול זה ישנם לא מעט מזונות המעוררים את התהליך הדלקתי ומכאן את הכאב: חיטה, מוצרי חלב, בשר, שומן טראנס, סוכרים פשוטים ומזון מתועש ומעובד.

מה עוד מומלץ עבור אנדומטריוזיס?
הכיוון הוא תזונה צמחונית. תפריט עשיר בירקות ופירות מכל המינים והצבעים, שילוב של מגוון אגוזים וזרעים, משפחת הקטניות מספקת מקור חלבון מעולה עבור אנדומטריוזיס וכמו כן פחמימות מורכבות כמו אורז, קינואה וכוסמת.

איך עושים שינוי?

  1. השינוי התזונתי דורש וויתורים, חלקם מאתגרים וחלקם קלים יותר. הכי חשוב לעשות את השינוי בהדרגה ולבנות תפריט עשיר ומגוון.
  2. בשלב ההתחלתי של השינוי מתחילים אם מה שכן נכון לאכול. עם הזמן משלבים יותר ויותר מזונות נכונים וטובים במטרה ששינוי זה "ידחוק" את מקומם של המזונות המזיקים.
  3. את אותם מזונות "אסורים" אפשר לשלב רק במידה מועטה מאוד כי הימנעות מוחלטת מובילה במקרים רבים לשבירה מוחלטת של השינוי התזונתי.
  4. למצוא תמיכה נכונה לאורך זמן: בהתחלה קצת יותר אינטנסיבית שתעזור לבנות תפריט ולעשות את השינוי אבל הטווח הרחוק חשוב לא פחות. ההתמדה לא תמיד קלה ולכן פגישות של פעם בחודש או אפילו פעם בחודשיים עוזרות להטמיע את השינוי כדרך חיים.

לסיכום מרונית: "כיום אני כבר שלוש שנים אחרי שהתחלתי את השינוי, מרגישה בטוחה ויציבה, כל הזמן ממשיכה לגלות ולנסות דברים חדשים כך שאף פעם לא משועממת מהארוחה. השינוי באיכות החיים שלי הוא דרמתי."

הירשמו חינם לניוזלטר של מנטול ותהנו ממאמרים והטבות שישפרו לכם את איכות החיים
הירשם/י
אני מאשר קבלת ניוזלטר שבועי למייל שלי מאתר מנטול - הפורטל לאיכות חיים
...התגובות בטעינה
צור קשר    הצטרפות לאינדקס    פרסם אצלנו    אודות מנטול    שלח לחבר    מפת אתר    תנאי שימוש    מדיניות מנטול    כניסה לשותפים