יום שישי, 21 בספטמבר 2018

טיפים לבישול בריא בבית

מאת: אתר "השף האורגני"
בשנים האחרונות אנחנו עדים למהפכה אמיתית בתחום התזונה הבריאה וקיום של אורח חיים בריא וטוב יותר.
לא סתם הנושא הפך למדובר כל כך בשנים האחרונות. מחקרים על מזון מתועש, חומרים כימיים שמוחדרים אליו כדי להפוך אותו לטעים יותר, אך מסוכן יותר, ההורמונים המוזרקים למוצרי מזון ומגפת ההשמנה על מחלותיה ותופעותיה הנוראיות, הפכו אותנו למודעים יותר.

שגרה של בישול בריא, מזין וטעים בבית עדיפה על פני רכישה של מזון מתועש ומהיר. אספנו עבורכם כמה טיפים לבישול בריא בבית, שכל אחד מאיתנו צריך לדעת לפני שהוא נכנס למטבח.

הקפידו על רכישת חומרי גלם איכותיים
ירקות ופירות מתקשרים לנו מיד לאוכל ובישול בריא. הם עמוסים בויטמינים, מינרליים, נוגדי חמצון שמונעים מחלות רבות ומחזקים את המערכת החיסונית. הם מסייעים לעיכול והם טעימים מאד. אל תוותרו על קניית ירקות ופירות אורגניים, שלא רוססו בחומרים מזיקים לבריאות ולסביבה ושאינם עמוסים בהורמונים מסוכנים. נסו לטעום עגבניה אורגנית מול עגבניה מהסופר, ותראו הבדל גם בטעם.

ככל שתכירו יותר את חומרי הגלם שלכם, תדעו מאיפה הם מגיעים ומי גידל אותם, כך תהיו בטוחים שהם בריאים עבורכם וגם - טעימים יותר.

שלבו תבלינים ועשבי תיבול במאכלים ביתיים
אין כמו עציץ עשבי תיבול ריחני שעומד על החלון במטבח ואפשר לקטוף ממנו עשבים טריים ולשלב אותם במאכלים שונים כמו סלטים, מרקים, פסטות, מאפים, תבשילי קדרה ועוד. הם מוסיפים ניחוח וטעם משובח, נותנים את הקריספיות לסלט שגרתי והם בריאים מאד.

עשבי תיבול כמו בזיליקום, כוסברה, פטרוזיליה, רוזמרין, מרווה ולבנדר עמוסים בנוגדי חמצון וויטמין K, הם נמצאים בכל סופר וקל לגדל אותם בבית.

גם תבלינים יבשים, ביניהם כורכום, כמון וציפורן, מצויינים לחיזוק ושיפור פעילות מערכת העיכול, מחממים את הגוף ומחזקים את המערכת החיסונית.

אל תפחדו להשתמש בשום
האם ידעתם ששום הוא תרופה טבעית מצויינת למחלות חורף ומתפקד בעצם כאנטיביוטיקה טבעית? רבים מאיתנו מפחדים להשתמש בשום בתבשילים ביתיים, בעיקר בגלל הריח. תתחילו להריח, לטעום ולהשתמש בשום בכמה שיותר תבשילים ותחזקו את המערכת החיסונית שלכם ושל ילדיכם.

אפייה בבית - ללא חומרים משמרים
אפיית לחם בבית יכולה להיות משימה לא פשוטה. המחשבה על תפיחה, לישה, ערבול, תפיחה, לישה ועוד קצת ערבול יכולים להפחיד גם את האופה הכי מנוסה.

אם אתם אוהבים לבשל ולאפות, כדאי לקחת סדנת אפיית לחמים בבית או ללמוד את הנושא דרך ספרים ואתרי אינטרנט. לחם ביתי הוא לחם נטול חומרים משמרים וללא כמויות סוכר מוגזמות, כפי שתמצאו בלחמים מתועשים על מדפי הסופר.

הסיפוק הגדול יגיע ברגע שהבית יתמלא בריח של לחם טרי ואנחנו מבטיחים לכם התמכרות מוחלטת לקמחים, תבלינים וכן - גם ללישה, תפיחה, ערבוב וכל שאר הפעולות המשתלמות האלו.

השתמשו בקמחים מלאים לבישול ואפייה
לצד אפיית לחמים, מומלץ להכיר את עולם הקמחים המלאים שמשתלבים בבישול ואפייה ביתית של מגוון מאכלים. קמחי שיפון, כוסמת, כוסמין, קינואה, אורז ושיבולת שועל הם קמחים טובים, עמוסים בחלבונים ובריאים יותר. ותרו על הקמח הלבן ונסו להחליף אותו בקמחים מלאים - בקציצות ירקות, פשטידות, עוגות, עוגיות ומאפים אחרים.

בישול בריא בבית לא חייב להיות מסובך. המוצרים הטובים ביותר מגיעים מהטבע, ללא תוספות וללא שיפורים לא הכרחיים. נסו אותם, שחקו איתם ותגלו עולם שלם של טעמים בריאים יותר, לכם ולילדים שלכם.

הכתבה באדיבות "השף האורגני", חווה אורגנית במושב חוגלה, המציעה סדנאות בישול עם מיטב השפים בתחום הבישול הבריא.
מנטול הינו הפורטל לאיכות חיים הגדול והמוביל בישראל, אשר מחולק ל-8 ערוצים עיקריים: אסתטיקה, ניתוחים פלסטיים, הריון ולידה, כושר גופני, בריאות, תזונה ודיאטה, סקסולוגיה וגוף ונפש. אינדקס האתר כולל מידע מקיף ועדכני אודות בתי עסק ומגוון רחב של קטגוריות, ותחומים התורמים לשיפור איכות החיים שלנו.
מנטול מציע רצפי מאמרים, מאמרים, בתחומי איכות החיים אשר נכתבו בעזרתם האדיבה של טובי המומחים. תמצאו סקרים ופורומים שונים המנוהלים ע"י מומחים.
בנוסף, קיימים מספר שיתופי פעולה עם אתרים שונים ביניהם אתר דרושים, אתר לימודים ועוד, וכן המלצות על אתרים שונים.
אנו מזמינים אתכם להוות חלק בלתי נפרד מאיכות החיים החשובה כל כך עבורינו, לקבל מידע וייעוץ בחינם ממיטב המומחים אשר יתרמו לשיפור איכות חייכם. / תזונה ודיאטה / טיפים לבישול בריא בבית. !